2011. január 24., hétfő

Figyelem, figyelem!

Nagyon megható, hogy máris ennyien jöttetek, kommenteltetek, valamint, hogy már most jópáran kirakták a linkemet a saját blogjukba. Hihetetlenül jól esik ez a fogadtatás, nagyon hálás vagyok érte! :)

Csináltam végre linklistát, kitettem pár blogot, de nem tudom garantálni, hogy mindenkié kikerült!
Ez nem azért van, mert nem szeretném kitenni, hanem azért, mert nem figyeltem eléggé!
Előre és utólag is bocsánat érte!
Ha ez tényleg megtörtént, akkor lehet reklamálni kommentben, vagy mail-en, kinek hogy esik jól. :)
És persze, aki szimplán csak ki szeretne kerülni, szintén kap esélyt rá. :)
Természetesen azért szívesen fogadom, ha olykor-olykor tényleg felém néztek, mert én is becsülettel elolvasom az írásaitokat, és véleményezem is azokat, amint akad időm, ihletem, ötletem hozzá. Szeretném, ha ez visszafelé is működne. :)

A kommentelésről:
Kérdezzetek bátran, hozzászólásban vagy mailben is akár, igyekszem mindenre válaszolni. Ha már olvastátok a történetet Merengőn, kérlek ne spoilerezzetek (Köszi Kata, hogy erre figyelmeztettél!), mert biztos vannak, akik most olvasnak először, és tőlük elvehetitek az élményt. :)
Egyébként pedig szívesen fogadok minden hozzászólást, de mint azt a leírásban is említettem, ha valaki sérteget, akkor az illető hozzászólása maradéktalanul törölve lesz. Nem mintha ezt feltételezném Rólatok, kedves Olvasóim, de öreg róka vagyok már a blogolás terén, és nem egyszer kellett blogot váltanom, vagy meghívóssá tennem más gonoszkodása miatt. Ezt itt nagyon nem szeretném megtapasztalni (jele sincs, nehogy félreértsétek!!!!), ezért kérek mindenkit, hogy moderálja magát.

Én is ember vagyok, mi több, a figyelmetlenebb fajtából, így gyakran hibázhatok, elírhatom a dolgokat, ismételhetem önmagamat. De erre kulturáltan is fel lehet hívni a figyelmemet.
Bírom és igénylem a kritikát, de ez az építő, segítő szándékkal íródott, tényleges hibákra rámutató, jól felépített észrevételezése egy-egy fejezetnek, vagy az egész történetnek.
Nem pedig ócsárolás, szidalmazás. Ha valami nem tetszik a történetemben (miért padlizsánszínű Jade haja, Stefan miért nem Jade-del jár, Elena miért nem ugrik kútba, Katherine meg miért pont sajtos rudat eszik), akkor ezen kénytelen leszel túltenni magadat, drága Olvasóm. Poénkodni szabad (sőt!! :D ), de ha komolyan nekiállsz arról vakerolni, hogy ez nem jó, meg az nem jó, mert...mert csak! akkor én egyetlen ajánlatot tudok Neked már most tenni, s biztosíthatlak róla, hogy ez a későbbiekben sem fog változni.
A tanácsom a következő:
Ne olvass engem!
Ne nyisd meg a lapomat, ne böngéssz bele a történetembe, hanem menj el mellette. Ha valami nem tetszik, akkor ne nézd. Ha nem ízlik, ne edd meg. És én még meg is köszönöm Neked, ha ezt be tudod tartani.

A fejezetek pontozásáról. Ha jól figyeltek, minden fejezet végén található három kis gombocska, különböző véleményekkel. Ha nincs kedved, időd kommentben kifejteni, mi a véleményed a fejezetről (persze ha van, akkor is bátran), csak jelöld meg, melyik választ adnád a "Hogy tetszett a fejezet?" című kérdésre. Persze örülnék, ha a negatív pontozás legalább pár szóban kifejtésre kerülne, hogy tudjam, mit javítsak. :)

Még valami. Ez a történet az enyém. Sokat dolgoztam rajta, rengeteg idő volt, mire felépítettem, és igyekszem most is sok időt belefektetni, sőt, ez gyakorlatilag elkerülhetetlen. A szereplői nagyrészt a The Vampire Diaries című sorozatban megformált alakok, viszont ahhoz, hogy őket tudd elképzelni, miközben engem olvasol, nos, nagyon oda kell figyelnem. A saját szereplőimben pedig pont azért van sok munka, mert mindent nekem kellett kitalálnom, felépítenem róluk ahhoz, hogy hitelesek legyenek, egyediek, ne unalmasak, és passzoljanak a történetbe.
Ezért kérlek, ne lopd el a karaktereimet, ötleteimet, írásaimat. Nyugodtan linkelj ki a blogodra, és örülök, ha megihletlek, s sikerül történetet írnod azáltal, hogy engem olvasol. De ez az én munkám, és ezt kérlek tartsd tiszteletben. Úgy, ahogy én is tisztelem a Te munkádat.

A következő pont. :) Sok fanfic-blogban láttam, hogy a történet szereplőit képekben jelölitek! Nagyon tetszenek ezek a képek, én mégis elgondolkodtam. Úgy döntöttem, nem teszek ki képet a szereplőimről, kiváltképp Jade-ről nem. Ugyebár a többiekről van kép a fejlécben és azt hiszem, aki nem ismeri a sorozatot, nem nagyon állna neki olvasni a sztorit (persze biztatom rá, hogy tegye meg, mert nagyszerű sorozatról és hozzá kapcsolódó írásokról marad le, ha nem nézi meg a Vampire Diariest), ha pedig mégis, név alapján könnyedén rátalálhat a szereplők arcára. Kivéve ugyebár Jade-et, az általam kitalált főhősnőt. Szeretném ha tudnátok, hogy azért nem teszek ki képet Jade-ről (pedig Isten látja lelkemet, kerestem), mert egyszerűen ő a fejemben él. Nem tudom senkire ráilleszteni az arcát, alakját, stílusát. Van, akire azt mondom, nagyjából igen, de annak meg semmi értelme, mert mindannyian úgy kezdenétek el látni őt, ahogyan azt a kép mutatja. Ezenkívül megeshet, hogy olyan színésznő, énekes, vagy bárki más alakját választanám, akit már láttatok, klipben, filmben, valamilyen szerepben. Ezekből a szerepekből szimpla írás alapján nagyon nehéz kitörni, mert más mint a film műfaja. Sem a karaktereimnek, sem a történetemnek, sem a Ti képzelőerőtöknek nem tenne jót egy elhibázott kép. Olyat úgysem találok, akit még senki sem látott, és aki tökéletesen beleillik mindenki Jade-ről alkotott gondolataiba.
A másik komolyabb indokom pedig az, hogy így talán könnyebben beleképzelitek magatokat Jade szerepébe. Jobban át tudjátok érezni az érzéseit, gondolatait, ha nem különítitek el egy idegen képpel a fejetekben, mondván ez Jade Frank, ez nem én vagyok. De igen, Te vagy. Ahogy én magam is Jade Frank vagyok. Azzal, hogy nem teszek ki egy légből kapott képet, azzal megengedem, hogy saját Jade Frankotok legyen. Sőt, hogy Ti lehessetek Jade Frank. Plusz ne legyetek már lusták elképzelni őt. :PPP
(Remélem senkit nem bántottam meg a képkirakásról alkotott véleményemmel!! Nem állt szándékomban, ez csak az én gondolatom a témáról, és kizárólag a saját blogomra alkalmazom!!)

No. Egyelőre más főinstrukció nem jut eszembe a bloghasználattal kapcsolatban. :)
Jó hosszú lett, majdnem egy fél fejezetnyi. :D Nem akartam ennyit okoskodni, de most már megszületett! Cserébe most jó sokáig nem lesz hasonló bejegyzés. :) Azért remélem mindenki becsülettel végigolvasta!! *fenyegetőzik az ujjával*
:)
Tehát várom a kommenteket, bátran írjatok, nem vagyok ám ilyen harapós, sőt! :)
Holnap - vagyis már ma - jön az új fejezet! ;)

2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Korrekt volt, minden, amit mondtál, sokszor tényleg az ember szájába kell rágni dolgokat.
    Az pedig, hogy jön ma a friss, csodálatos dolog, ezért az infóért érdemes volt végigolvasni, még annak is, aki túl ostoba ahhoz, hogy felfogja miért is muszáj ilyen bejegyzéseket írni. Sokat nem tisztelik azt, hogy te dolgozol ezzel hetekig, hónapokig, évekig. Könnyebb más tollával ékeskedni, mint alkotni valamit.
    Látod, hogy beindult a dolog, már egy csomó követőd, és kommented van. Hajrá, így tovább! És köszönöm, hogy az én blogomat is kiraktad az oldaladra.

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Örülök, hogy így látod. :) Sajnos tényleg így van, az emberek gyakran nem értik a legegyszerűbb, leglogikusabb dolgokat. De talán ők nem tévednek majd ide. :)
    Igen, igen. Köszönöm a segítséget! És természetes, hogy kitettem a címedet! :) Majd megyek olvasni Hozzád, csak most rohanok suliba.
    Este jön az új, lehet, hogy a vajszívem kettőt is felrak majd. :P
    Szép napot addig is! :)

    VálaszTörlés